Wednesday, August 09, 2006

Terkilan

smalam aku gi E-World....sebab nak bincang pasal keje ngan abg yus..pastu jumpe la bebudak lame ni sume..pastu mase lepak ngan abg yus..die cakap..die amik aku sebab die dengar ade memember lame aku cakap yg aku ni dah macam katak bawah tempurung..tak join bebudak ni lagi..pastu dok umah je..cam budak nerd la kunun kunun..so die nak (Konon) mememberkan aku balik la ngan bebudak ni..Hurm...??

Actualy aku x tau la yg aku ni bebetul katak bawah tempurung / nerd ke X?tapi aku rase dari ape yg abg yus cakap tu mmg SALAH...sape cakap aku x ramai kawan ??(ramai ke kawan aku?)even x ramai pun..tapi aku dah cukup puas hati dengan kawan kawan aku sekarang ni..xnyusahkan idup aku...even ramai lagi tua sket dari aku pun ..tapi diorang banyak mematangkan idup aku...So?kenapa aku nak cakap yg aku x ramai kawan lagi?ape gune ade kawan kalo keje die dok nyusahkan idup aku je?nak isap okok mintak duit kat aku?nak sms pinjam hp aku?nak gi memane mintak aku antar kan?nak makan mintak aku blanje?and kalo aku x nak kasi cakap aku kedekut la?abistu ape yg aku pernah mintak kat diorang?sebab aku tau yg diorang x de ape ape...so ape aku nak mintak?hampas klape pun diorang xde(sebab diorang x keje kat kedai klape kot?)

cumekan..Abg yus ingat aku ni tertekan sebab keje....Hurm..mane ade keje x tertekan?tapi aku lagi suke keje kat UKM (Kebanyakan dari budak cakap yg keje gov ni bosan)..keje pun tratur...and mengikut jadual yg ditetapkan..and skang aku still Njoy ngan kerja aku...Berjihad la katekan..hehe..

The Truth is...kalo aku tertekan camne pun..biler keje aku da siap..aku trase yg Lega giler..Berlainan ngan keje Cipadi dulu...keje same and x penah nak abis...hehe

Cume ..aku kekadang pelik ngan budak yg sebaya aku skang ni...umur dah 20..tahun depan da 21...tapi still mlepak...bangla endon datang msia buat duit...pastu kite marah cakap diorang dok rampas rezeki orang mlayu..even majikan xnak amik orang mlayu..tapi salah sape?sape yg malas?kite jugak kan?diorang x sedar ke?lagi 5 6 tahun diorang akan jadi bapak?dimana diorang akan jadi KETUA KELUARGA..kalo x sedar skang biler lagi?aku tau...dont just think about ur future..Njoy ur life...tapi..Njoy tu berpada pada la..kalo Njoy ngan menghisap dadah...maka di pusat serenti la jawabnye mase depan ...and aku senantiasa beringat...What i do Today ..is Tomorrow result..

just aku nak cakap la..kalo memember aku terbaca aku tulis ni..and trase...mmg aku saje nak kasi korang trase...sedar la wei..kite da 20..pikir la..kalo kite x brubah skang...biler lagi?takkan umur dah 28 baru nak gelabah nak ubah diri...

Cau Sin~

No comments: