Friday, September 15, 2006

azam ramadhan

"Melawan Cakap Orang Tua Tu Satu Dosa yang Besar..Masuk Neraka!" .... Tu la yg aku dengar dari dulu sampai sekarang..dari aku tadika..sampai la masuk keje kat UKM ni..huhu...memang..kalau nak diikutkan aku ni mesti dah memang Warga Neraka (kalau x reti nak bertaubat la)..huhu..tatau la nape hari ni aku rase macam bersalah sangat..well..kekadang aku sedar gak diri aku ni memang berdosa..smayang pun kekadang miss...sedangkan tiang agama tu pun bole terkantoi (specialy subuh!)...cemane nak tegakkan agam ISLAM kite kan?haha...

Tak lame lagi nak puase dah..dalam 9 hari camtu je..huhu..memang sekejap je rase nyer..dah setahun..tahun lepas aku macam x rase sangat suasana berpuase dekat office..sebab masa tu aku belum biase lagi bekerja kat office..tapi dalam tahun ni aku dah banyak berubah...so banyak la pengalaman baru yg aku dapat (dan bakal lalui)..hehe
Cume..aku MEMANG rase sekejab giler setahun..sekejap giler dah puase...padahal aku rase macam baru minggu lepas aku puase..baru minggu lepas aku masuk UKM..and baru minggu lepas aku kenal Si Dia..tengok tengok..dah 5 bulan ..dah stahun..pastu dah 10 tahun !! :P

Tapi..bape lame la aku idup sangat ?agak nye la....ade ke jodoh ntuk aku?agaknye la...nak ke SiDia jadi pasangan idup aku (uik?)..agaknye..sempat ke orangtua aku tengok aku berkahwin?and agaknyer..sempat ke aku kawin?dapat anak?or dapat cucu?hidup ni tak lame kan?macam aku nengok akak sorang kat opis ni..2 hari lepas sehat je..siap boleh gelak ketawa...tengok tengok die dah kene barah payudara..pastu kene denggi berdarah...then dah baik denggi..isnin ni masuk wad untuk operation lak...kan skejab je ?tak sampai sebulan pun ..dah kene mende macam tu..kekadang Cubaan yg mendatang ni skejab sangat..semalam kite nengok die sehat..hari ni kite nengok die dah sakit..sok luse dah mati...skejab je kan Allah nak tarik nyawa die?

Uik..ape aku da mrepek jauh ni...anyway...smentara aku idup lagi ni (che...macam nak mati dah bunyinyer)..aku nak Njoy hidup aku..nak buat Amal ibadat (boleh ke ni?:P)...and nak jage orang tua aku..anggap la ni AZAM aku sempena Bulan Ramadhan yang mendatang ni ..hehe...Doakan aku :P

No comments: