Saturday, April 29, 2006

"DIA"

Panas ….cuaca hari ini memang panas…bandar baru bangi memang agak panas…walaupun kadar hujan nye boleh dikira setiap petang…tapi kadang kadang tengahari masih boleh terasa akan kepanasan nya..begitu jua pada waktu malam…kekadang sampai tak boleh nak tido sebab panas…huhu..mungkin bagi orang kaye kepanasaan ni takde masalah sebab diorang bole pasang aircond..tapi apakan daye..aku ni cume orang yg bercite cite nak jadi kaye ..hehe…kalo sekaye tu aku ade la kat dalam peti ais…huhu..

Mungkin ini akibat daripada lapisan ozon yg kian nipis senipis kulit bawang atau mungkin ini bala yg diturunkan oleh Allah S.W.T kepada warga Bangi untuk memberi ingatan tentang kehidupan sekarang yg kian bercelaru hingga kite ni lupekan DIA?bukan..bukan aku nak berceramah ataupun bertukar kerjaya dari seorang Pembantu Am Rendah kepada seorang Ustaz….dan aku bukan cube nak berlagak baik,alim…aku masih sedar..aku serba kekurangan .aku tau sapa aku..Cuma,bila memikirkan keaadan hidup sekarang,membuatkan aku insaf apa yg berlaku disekeliling..

Kekadang …kita terlampau sibuk mengejar apa yg dicari sehingga kita lupakan DIA ..DIA yg memberi dan menentukan segalanya…kenapa kita boleh lupakan DIA?Kenapa kita mesti takut sesame kita dari kita takut kepada DIA???Hmmm…ape yg aku tau…aku juga ingin masuk Syurga..aku jugak ingin menjadi warga mulia yg sejahtera biarpun terkadang aku mengulangi dosa semalam yg telah aku buang..aku cuma manusia biasa yg tak boleh lepas dari salah dan silap…

No comments: